Fredag den 11. januar 2008 Så oprandt den store dag endelig, hvor vi skulle ud og bøje ski i de franske alper. Vi startede vanen tro med lidt stress og nerver, da Mads havde glemt pas og solbriller i Århus. Derfor måtte Kim, Tina og Anne-Mette lægge vejen ind forbi Marselis boulevard for at hente dem. Dette medførte en lille forsinkelse, og da Kim lå inde med alle billetterne, fik resten af gruppen en smule sved på panden, da tiden nærmede sig for at toget skulle køre. Heldigvis nåede alle frem til tiden, og kupeen blev hurtigt fyldt op med bagage, så der knap var plads til andet. Dette blev ikke meget bedre, da Mads stod på i Skanderborg med yderligere bagage og PET-tasken med al kommunikationsudstyret. Heldigvis kan fyrene finde ud af at pakke lortet, så der blev lavet plads i kupeen til at alle mageligt kunne sidde og nyde det lækre smørrebrød fra Kisser, samt en lille øl eller fem. Da vi fik gang i musikken og tømt den første kasse drikkevarer, var stemningen dejlig høj (dog midlertidigt afbrudt af en gnaven og meget træt nabokvinde, som bad os skrue ned for musikken, fordi de ikke kunne sove - klokken var halv seks om eftermiddagen for pokker - KÆLLING!!)Efter en god aftensmad så vi en enkelt film, inden vi tørnede ind - dette medførte en større omrokering af bagage, men efter en DEL moslen rundt, lykkedes det os faktisk at få en helt hæderlig omgang søvn.

Forfatter: Anne-Mette

Lørdag den 12. januar 2008 Vel fremme i Sct. Pierre, skiftede vi til bus og kørte til Les Menuires, hvor gutterne (incl. Thomas) med det samme kastede sig dødsforagtende ud på pisterne - Thomas med stor iver, men også MANGE styrt!. Tøserne tog det lidt mere roligt, da Tina skulle have lejet ski først. Da drengene havde ræset lidt af, fik Lonni og Tina ski lektioner, så de var godt rustede til en ny dag i morgen. Efter dagens meget begivenhedsrige skitur, var det en godt kvæstet flok, som til sidst satte sig til bords og nød sig en velfortjent aftensmad i form af buffet og en dejlig kold øl, efterfulgt af en varm og temmelig stærk kop kakao og rom. Sov godt!

Søndag den 13. januar 2008  Dagen startede kl. otte da vækkeuret ringede. Halv ni sugede vi næringen ud af morgenbufféten, så vi var klar til at hærge pisten.  Kim og Mads tog alene afsted, og Danni blev tilbage for at lege "instruktør" for Thomas og tøserne. Ved middagstid mødtes flokken igen til lidt humle og en efterfyldning af "dunken". Og så tog flokken samlet afsted for at gøre pisterne usikre. Da drengene havde leget bagstoppere for pigerne i et stykke tid, og havde fået nogle billige grin, blev pigerne sat af på en bjergrestaurant, så drengene kunne komme ud og ødelægge noget udstyr... Efter nogle ellers udmærkede forsøg, lykkedes det til sidst for Danni og Kim at styrte næsten synkront - Danni på pukkelpisten, og Kim i offpisten. Danni stillede både ski og stave samme sted, for derefter at udføre en veludført salto med halvanden skrue, afsluttet med en mavelanding på pisten. Kim derimod "fandt" en klippe som var gemt under sneen. Det resulterede i en form for katapult udskydning af skiene, efterfulgt af et hovedspring ned under sneen. En større eftersøgning af Kims ene ski blev sat i gang, og efter et kvarter blev den tilvejebragt af to spaniolere som hjalp til... Efter at have tildækket de to "nedslagshuller" i pisten, gik turen ned mod hotellet, hvor fadøllene ventede på os. En perfekt dag med højt solskin og fede pister var ved at være slut, og ved redaktionens afslutning var det sidste punkt på dagsordenen, at tømme restauranten for både mad og drikke...

Forfatter: Danni

Mandag den 14. januar 2008  Efter fælles beslutning skulle alle ½ time før op end søndag; vi skulle jo være de første på pisten!! Morgenmaden blev smidt i hovedet og så i gang, dog uden Lonni. Efter et uheldigt styrt sidst søndag eftermiddag var hun nødsaget til at blive indendørs i selskab med dyne og dvd :-/ Alle andre tog atter kampen op.... Danni, Kim og Mads tog afsted til toppen af Meribel, for som Danni selv sagde så skulle det være først på dagen, hvis han skulle hænge på pga. "historisk dårlig form". Med AM som supervisor brugte Tina og undertegnede formiddagen på at frembringe en eller anden form for acceptabel plov og eller "parallel-ski-drejning" (ved sgu da ikke hvad det hedder), hvilket også skulle blive sat på prøve senere på dagen. Vejret var ikke så godt som søndag, men det betød ingenting på det gode humør, faktisk hjalp det lidt på den pæne kulør i ansigtet :-) BREAK. Middagsmad = 7 x Christelles Burger med fritter, 6 store fadøl og 1 stor appelsinvand... han blev glad i baren!! Med fyldte maver og stive ben tog vi videre til Val Thorens incl. stiv kuling og dejlig snefygning lige i skallen. De to skitosser,  læs Mads og Kim, tog føringen og lagde stilen ned ad pisterne stærk forfulgt af Danni, mens AM og undertegnede havde overskud til at vise, hvordan man kan styrte på ski. Det gør nade og ser specielt ud!! Vi mødtes alle 7 senere i hotellets bar og påbegyndte dagens udfordring..... blive oppe til efter 22.00 !!  Klokken er nu 18.50, så nu smutter vi ned og spiser os ned i marinerede svampe med svinekam og pyntet med lun æbletærte dyppet i ølbajer. Hvordan det kommer til at foregå må forfatteren til morgendagens klumme berette. God vind i hjelmen !!  - update på aftenens bordfodboldturnering - Teamhub.dk havde to mand i finalen, men desværre kunne sidste års succes ikke gentages, da Danni endte som nummer to, imens at Mads indtog den flotte sidsteplads...

Forfatter: Thomas

Tirsdag den 15. januar 2008 Efter en nat med herreløse hunde, søvngående skibukser og mange andre sjove begivenheder kunne vi vælte morgenbuffeten - nogle mere udhvilede end andre. Eftersom at hotelmutteren havde tilbudt gratis offpiste-tour gik der ikke mange minutter førend at gruppen var opdelt. Kim & Mads fulgte tilbuddet, Anne-Mette, Thomas & Danni hyggede sig på de brede boulevarder imens at Tina & Lonni blev scoret i en times tid eller to af en fransk skilærer med eller uden børnebidrag og børnetilskud. Omkring middag var det på tide at indstille den indre GPS på hotellets burgermenu, men inden at vi kunne komme så vidt måtte Thomas ned og smage på den franske sne - uden tvivl årets største styrt, og heldigvis kunne skaderne repareres via et kæmpe sug i det sorte svin (lommelærken). Da frokosten var vel indtaget var det på tide at finde homo-talenterne frem. Nogle vil så vælge at lægge mere vægt på ordet "homo" end andre - se evt. dagens billeder i galleriet. Dagen sluttede, som altid, med at de andre kørte ned imens at de to skibumser lige tog en ekstra tur. Efter en ordentlig omgang humle, chips og andre lækkerier var det på tide at vaske vores svedige kroppe - efter et kalorieforbrug på 3.000 var der også god grund til at sæben blev fundet frem. Klokken 19.00 kunne den lækre gedeost, den varme laks og urinlignede dessert indtages - det smagte egentlig ganske godt (melonsuppe med vanilleis). Aftenen blev ellers brugt på fælles massage og film i børnerummet.

Forfatter: Mads

Onsdag den 16. januar 2008 Dagen startede med snevejr og en tømning af morgen buffeten. Lonni blev lagt i seng med influenza, og resten af holdet tog afsted på pisten. Det varede dog ikke længe før Tina fik ødelagt liften så den måtte holde stille i ca. 20min, det måtte være pænt træls for de andre i liften (kraftigt snevejr og blæst = pænt koldt!!) Tina kørte tilbage til hotellet efter denne tur, så vi andre stadig kunne benytte de andre lifter. Turen gik til den sydlige del af bjerget hvor Danni, Anne-Mette og Thomas skrabede den blå pist fri for sne og kørte tidligt tilbage til hotellet for at tude og drukne deres sorger. I medens kørte turbo-holdet Mads og Kim op til toppen og fandt et suverænt stykke uberørt rød piste med dyb powder snow (total fed oplevelse) Middagen blev indtaget (bestående af chokolade, kolde Leffe og chips.... mums) og det var nu tid til at indtage Meribel. Det var Mads, Anne-Mette og Kim der drog afsted, de andre var gået i pit. Udstyret blev spredt i snow-parken og Anne-Mette fik indøvet den bedste homostil på den blå piste (se video). Afterski-menuen stod bl.a. på Leffe Brune og lagde bunden inden vi indtog arkaden og tømte den for pizza og styrtklokker. Styrtklokken blev tildelt Tina for hendes fabelagtige styrt med blokering af liften i 20min som følge. Vi sidder nu i værelse 8 og overvejer om vi skal tage en tur til Val T og indtage baren "Snesko".

Forfatter: Kim

Torsdag den 17. januar 2008 Aftenen i går foregik ikke på "Snesko", men derimod i vores senge, da fusen gik af gruppen efter maden, derfor kom vi i seng inden kl. 23 i går, så vi kunne sove dejligt længe i dag. Da vækkeuret ringede til sædvanlig tid i morges (kl. 7.30), måtte gruppen desværre konstatere at Lonni stadig var i pit med influenza-lignende symptomer, mens Tina var sendt til tælling med svimmelhed og opstart til sygdom. Derfor var vi reduceret til 5 friske hub'er der gav sig i kast med at sprede udstyr på pisterne. Det vil altså sige, at Thomas tog en blid opstart for at opvarme sit skadede lår, så han kunne klare pisterne uden at klynke. Mads , Danni, Kim og Anne-Mette tog derfor op på Rossignol-pisten og hyggede lidt med det. Herefter tog fyrene ud og ræsede på de svære pister (bla. en sort pukelpiste), mens Anne-Mette blev tilbage og øvede sin (manglende) teknik. Frokosten foregik på hotellet, hvor der blev grillet på terrassen. Thomas kom lidt senere end resten af holdet, da han havde valgt at køre lidt for sig selv - dog havde han glemt sin mobil hjemme på hotellet, men heldigvis havde han taget en walkie-talkie med - som så var slukket, så vi kunne ikke få fat i manden - godt klaret, Thomas! Efter middagen måtte Danni i pit, da han var blevet lidt mørbanket efter et kunstfærdigt styrt, som gjorde ham fortjent til at bære styrtklokken i morgen( se evt. video) . Kim og Mads tog ud og fandt flere halsbrækkende pister, mens Thomas og Anne-Mette kørte hygge-skiløb på den blå Rossignol-piste. Da alle igen var samlet på hotellet, tog holdet op og heppede på Mads, som deltog i sne-fodbold turneringen sammen med flere danskere imod de pokkers franskmænd. Desværre - efter brilliant målmandsspil fra Mads's side, måtte vi se os slået af franskmændene - helt klart på baggrund af en inkompetent og voldsomt partisk og grovbestukket fransk dommer, som ikke kunne se om bolden var i mål, om så den blev skudt direkte i fjæset af ham!! Da vi kom tilbage på hotellet efter det skandaløst uretfærdige nederlag, druknede vi vores sorger i Erdinger (special-bestilt hjem til hotellet efter kraftige opfordringer fra os) og dejlig mad. Vi overvejer  at tage op i byen og få os en lille hygge-øl i aften, så må vi se om vi kan holde os vågne til det...

Forfatter: Anne-Mette

Fredag den 18. januar 2008 Fredagen startede meget tidligt for Mads, som var taget i byen med hotelpersonalet. Han var først hjemme kl. halv fire, da han fik lidt ekstra "dessert" af hotellets kvindelige kok... Det forhindrede ham dog ikke i at fare rundt på gangene og vække hele hotellet kl. halv otte, da han mente at det var tid til at komme på pisten igen. Efter at have væltet morgenbuffeten, kom vi på pisten som allerede var badet i solskin. Lonni var ikke helt klar endnu, så hun blev hjemme, og efter 3 timer fik hun selskab af den meget øltørstige Tina. Mens de to tøser slikkede sol, tog resten af holdet til Val Thorens for at køre nogle franskmænd af pisten. Da vi havde indtaget vores "middagsmad" bestående af snickers og twix oppe på pisten, blev vi enige om at det var tid til at få kørt nogle møgunger af kælkebakken. Hvad vi måske ikke havde overvejet, var at det i hvert fald var mindst ti år siden vi sidst havde siddet i en kælk. En anden detalje var at "kælkebakken" var 6 km lang, og gik ned af både blå, røde og sorte pister... Prøv at spørg om vi fik tæsk... Efter at have smadret både kælkebakken og os selv, forsøget på at nå til bunden af bakken, blev vi enige om at det vist var ved at være "fyraften", så vi tog hjem mod vores hotel for at drikke vores nye skavanker væk. Ved redaktionens afslutning, sidder vi og prøver at holde os vågne til at få hovedretten serveret. Et godt bud på resten af aftenen vil være zzzzzzzzzzzzzz.....

Forfatter: Danni

Lørdag den 19. januar 2008 Som spået blev aftenen for de flestes vedkommende, (Mads var på byvandring for at takke kokken for middagen) brugt på langs. Anne-Mette blev puttet i kassen lige før kl. 21, mens vi andre fandt en DVD afspiller og en masse puder, hvor vi muntrede os med Wedding Crashers. Afrejsedagen startede som endnu en fabelagtig solskinsdag. Anne-Mette, Kim, Mads og Tina kastede sig ud på pisterne til en sidste dag med sne og røde kinder. Tina måtte hurtigt hjem, da der var et fadølsanker, der skulle tømmes, så Mads, Anne-Mette og Kim fortsatte med at køre de 3 dale tynde. Kim lå i spids i fremragende bedstefar-stil. Ikke engang en fibersprængning i baglåret stopper den mand! Hjemme på hotellet havde Thomas, Lonni og Danni en mission - de alt for glatte kort skulle fedtes ind. Vi andre er ikke helt sikre på hvilket spil der har den største effekt - 500 eller "puste kort" - resultatet må ses i Århus ;-) I skrivende stund bliver afrejsebuffeten serveret, og eftersom vi iflg. gutterne skal spise hotellet ned og teste de franske sveller for vægtkapacitet, følger 2. del af dagens klumme senere...

Forfatter: Tina

2. del Mavesyren kom i kog efter vi tømte afrejsebuffeten, lasagnen gav virkelig vedvarende smag, efter hver bøvs var der fuld valuta for pengene i form af virkelig dårlig aroma til togkupéen. Bussen blev en hel del forsinket pga. for mange U-vendinger og gæsters glemte visakort, men vi nåede toget til tiden og fik togkupéen sprængt med bagage endnu engang. Det var nu tid til lidt aftenhygge inden vi tørnede i seng i den ildelugtende kupé.

Forfatter: Kim

Søndag den 20. januar 2008 Hjemrejsedagn blev en del længere end først planlagt. En ung tysker havde fået den geniale idé at krydse en afspærret baneovergang, men endte med sidde fast på sporet. Han var dog så klog at stige ud af bilen da han så to lygter i det fjerne komme hastigt imod ham. Bilen blev ramt af toget og skubbet 800 meter inden den endte under lokomotivet (gad vide om han for brug for et nyt nummerplademellemstykke??) Lokomotivet skulle løftes væk med en kran og sporet på ulykkes strækningen var så beskadiget at det måtte lukkes. Vores tog var i kø som nummer 3 for at passere ulykkesstedet så det gav i alt en forsinkelse på ca. 4 timer. Se artikel i Hamburger morgenpost

Vi fordrev tiden med at se film, spille kort og tømme de sidste reserver af mad og drikkevarer. Trods dette var vi en temmelig mørbanket flok der rullede ind på Aarhus banegård ca. kl. 19:40, det var nu tid til at komme hjem til de vandte omgivelser og elskede senge. Sov godt!!